Η πλάνη της σπανιότητας (Life Coaching)

Όταν η Google τον Αύγουστο του 2005,   επρόκειτο να λανσάρει το ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο για άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων, έγινε ένας πανικός, καθώς η εγγραφή προϋπέθετε πρόσκληση. Ένας μεσίτης ακινήτων, συχνά χρησιμοποιεί το τρικ “χθες εμφανίστηκε ακόμη ένας ενδιαφερόμενος για το ακίνητο που ενδιαφέρει κι εσάς…εσείς;;;ενδιαφέρεστε ακόμη;;”. Ο καθηγητής Στέφεν Γουόρτσελ  θέλοντας να ελέγξει την ποιότητα κάποιων μπισκότων, χώρισε τους δοκιμαστές εθελοντές σε δύο ομάδες.Στην πρώτη, έδωσε ένα ολόκληρο κουτί μπισκότα και στη δεύτερη,μόνο δύο μπισκότα. Το αποτέλεσμα της δοκιμασίας ήταν ότι, η δεύτερη ομάδα έκρινε την ποιότητα των μπισκότων πολύ καλύτερη από αυτά της πρώτης ομάδας.

Οι Ρωμαίοι έλεγαν πως ότι σπάνιο, είναι πολύτιμο (raraa sunt cara). Τελικά,  φαίνεται ότι η χαρακτηριστική αντίδραση στη σπανιότητα, είναι η απώλεια διαύγειας του πνεύματός μας. Η αξιολόγηση είναι αντικειμενικότερη όταν έχει να κάνει με την τιμή και τη χρήση του προϊόντος. Το αν είναι σπάνιο ή όχι, το αν το διεκδικεί κάποιος άλλος ή όχι,…αδιάφορο!!!

Όλα τα άρθρα